2tilti piedāvātās tiltu inspekcijas

Tilta shēmas detaļaNo Latvijā praktizētajām tiltu inspekcijām 2tilti piedāvā sekojošu tiltu inspekciju veikšanu.

Ikgadējā inspekcija

Inspekcijas apjoms

Ikgadējā inspekcija ietver sekojošus darbus:

  • Būves vizuālā apsekošana;
  • Atskaites sastādīšana.

Ieguvumi

Ikgadējā inspekcija tilta īpašniekam sniedz sekojošus ieguvumus:

  • Vizuālo tilta tehniskā stāvokļa novērtējumu;
  • Rekomendācijas par ieteicamajiem uzturēšanas pasākumiem.

Galvenā tiltu inspekcija

Inspekcijas apjoms

Galvenā tiltu inspekcija ietver sekojošus darbus:

  1. Arhīva un citas Pasūtītāja rīcībā esošās tehniskās dokumentācijas apkopošana un analīze;
  2. Tiltu saraksta ar to galvenajiem datiem sastādīšana;
  3. Nepieciešamo tilta inspekciju darbu veikšana;
  4. Tilta ģeogrāfisko koordināšu fiksēšana;
  5. Tiltu galveno inspekciju tipveida formu aizpildīšana;
  6. Defektu fotogrāfiska dokumentēšana ar rakstiskiem komentāriem pie katra fotoattēla;
  7. Prognozējamo tilta remonta izmaksu noteikšana;
  8. Pielikumu sastādīšana, pielāgojot tos Pasūtītāja vajadzībām;
  9. Darbu atskaites sastādīšana drukas un elektroniskā formā;
  10. Citu inspekciju veidu pasūtīšanu, ja tas nepieciešams;
  11. Tilta vērtības un ilgmūžības noteikšana;
  12. Darba izstrādāšanas gaitā radušos jautājumu saskaņošana ar Pasūtītāju.

Ieguvumi

Galvenā tilta inspekcija tilta īpašniekam sniedz sekojošus ieguvumus:

  1. Sakārtotu tiltu arhīvu;
  2. Sertificētu slēdzienu par tiltu nestspēju;
  3. Prognozējamo remontdarbu tāmi, uz kā pamata iespējams izsludināt cenu aptauju vai piesaistīt līdzekļus no fondiem;
  4. Atskaite mūsu formātā dod iespēju pievienoties VAS “Latvijas valsts ceļi” datu bāzei.

Kāds izskatās Galvenās tiltu inspekcijas ziņojums?

Samazināta apjoma vai individuālas inspekcijas

Iespējamas arī samazināta apjoma vai individuālas inspekcijas, kas ir pielāgotas tilta īpašnieka vajadzībām un situācijai.

Nepieciešamības gadījumā tiek nozīmētas citas inspekcijas.

Tiltu vērtības un ilgmūžības noteikšana

Tiltu vērtības noteikšanai tiek izmantota formulu, kurā kā izejas dati kalpo tādi lielumi kā tilta normatīvais un atlikušais kalpošanas laiks, esošā tilta uzturēšanas un remonta izmaksas un jauna tilta būvniecības izmaksas.

Tiltu ilgmūžības noteikšanā, savukārt, bez iepriekš minētajiem datiem ir izvērtējama arī konkrētās vietas paredzamā attīstība.

Veikt korektu tilta vērtības un ilgmūžības novērtējumu var veikt tikai kvalificēts un pieredzējis tiltu speciālists.

Tiltu inspekcijas Latvijā

Latvijā tiek praktizēti sekojošie inspekciju veidi:

  • Ikgadējā inspekcija. Ikgadējā inspekcijā ietilpst tikai vizuāla konstrukciju apskate. Tās mērķis ir noteikt tilta galveno konstrukciju bojājumus un defektus, kas var ietekmēt būves nestspēju, satiksmes drošību vai caurlaidspēju viena (1) gada laikā, kā arī defektus, kas attīstoties var palielināt tilta uzturēšanas izdevumus. Par to tiek sastādīta atskaite, kurā dots konstatēto defektu apraksts.
  • Galvenā inspekcija. Galvenajā inspekcijā ietilpst visu tilta konstrukciju apskate. Tās mērķis ir noteikt galveno tilta konstrukciju bojājumus un defektus, kas var ietekmēt būves nestspēju, satiksmes drošību vai caurlaidspēju trīs (3) gadu laikā, kā arī defektus, kas attīstoties var palielināt tilta uzturēšanas izdevumus.
  • Speciālā inspekcija. Speciālā inspekcija tiek veikta pēc tilta apsaimniekotāja īpaša norādījuma, kurā ir precizēta pētāmā konstrukcija, pētījuma saturs un apjoms.
  • Pārbaude ar slodzi. Pārbaudi ar slodzi veic gadījumos, kad speciālajā vai galvenajā inspekcijā ir konstatēts, ka tilta nestspējas precizēšanai ir nepieciešama pārbaude ar slodzi.

Kāpēc tiltu inspekcija?

Pēdējos gados Latvijā, attīstoties ekonomikai, ir strauji pieaugusi autotransporta intensitāte. Pretēji tam, tiltu un ceļu rekonstrukcija ārpus lielajām pilsētām un valsts nozīmes ceļiem no deviņdesmitajiem gadiem praktiski nav veikta.

Šo iemeslu dēļ daudzu tiltu tehniskais stāvoklis vairs neatbilst mūsdienu prasībām, un atsevišķi tilti ir pirmsavārijas stāvoklī. Šie tilti pārsvarā būvēti septiņdesmitajos līdz astoņdesmitajos gados, un to mūžs šobrīd sasniedzis vidēji 30 līdz 40 gadu.

Augstāk minētajam pievienojot tādus faktorus kā zemā būvniecības kvalitāte, intensīva ekspluatācija un praktiski nepastāvoša apkope, viegli saprast, ka ir pienācis tas kritiskais brīdis, kad jāsāk apzināt tiltu tehniskais stāvoklis.

Tad, kad tilta tehniskais stāvoklis apzināts, proti, veikta tilta inspekcija, varam pieņemt ekonomiski un stratēģiski izdevīgāko lēmumu katra tilta nākotnei.